Monday 12 January 2015

Melancap Itu Lazat?

Melancap itu Lazat?







Ketika melancap kebanyakan lelaki tertumpu kepada sebuah penempatan khusus zakar, penempatan yang adalah kebanyakan erotogenic. Dengan tidak sengaja, lelaki ini merangsang hanya sebahagian badan sahaja melalui rangsangan yang tertumpu pada suatu zon tertentu reflexology.

Ketika seorang lelaki melancap, dia harus memberi perhatian sama kepada seluruh zakar, kepala dan batang. Bila melancap dengan suatu cara yang seimbang, dia dapat melancap sebanyak mana yang dia suka tanpa merosakkan tubuhnya – kecuali jika dia inzal ( mengeluarkan mani)

Seperti yang diketahui, korang kehilangan nutrien, bahan penting dan tenaga korang bila inzal. Mengeluarkan air mani berlebihan bukan sahaja merbahaya, malahan ianya adalah mala petaka!!! Korang tidak dapat kekal sihat bila kehilangan sebegitu banyak tenaga dan korang juga tidak usah menjangkakan hayat yang panjang menanti korang.


Oleh kerana melancap mudah dilakukan – ramai jugalah yang melakukannya berlebihan dan tidak perasan bahawa mereka menghabiskan tenaga hayat mereka. Melancap bukanlah soal prinsip moral; ia adalah suatu kenyataan saintifik yang perlu difahami dengan matang.

Korang dapat membezakan mereka yang melancap secara berlebih daripada mereka yang tidak – dengan melihat warna kulit mereka, yang mana biasanya sangat pudar. Mata mereka kerapkali malap akibat kehabisan tenaga. Pendapat mereka lembap, mereka kurang cita-cita, dan mereka selalunya stress. Semua ini akibat daripada melancap berlebihan.


Menurut cerita orang tua-tua, melancap akan menimbulkan kebutaan, kehilangan ingatan, dan masalah akal. Kehilangan tenaga batin menjejas kelenjar pituitary, yang mana mengawal fungsi ingatan. Kadar metabolisme dan edaran darah akan terjejas menyebabkan kelemahan tubuh luar dan dalaman.

Bagaimanapun perbuatan mengurut zakar dengan kadar dan tatacara tertentu seperti kaedah yang disyorkan dapat membantu memberi keseimbangan kepada pengamalnya kerana urutan dalam kiraan yang seimbang adalah penting dalam memulihkan tenaga dan otot serta organ dalaman. Dalam masyarakat Tao lama – urut reflexology ke atas zakar, selain daripada faedah kesihatan, juga dilakukan untuk kelazatan – tapi dengan syarat tidak mengeluarkan air mani!

No comments:

Post a Comment